Akran Değerlendirme Programı nedir?

Akran Değerlendirme Programı; eğitim-öğretim programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonundan farklı olarak, birimin genel değerlendirmesi üzerine odaklanmakta olup, zayıf ve kuvvetli yönlerini ve gelişmeye açık yönlerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Birimin iç değerlendirmesini (öz değerlendirme) esas alan, birimin kendisini tanımladığı misyon, vizyon ve stratejik hedefleriyle uyumunu ölçmeyi hedefleyen ve “sürekli iyileşme” yaklaşımını benimseyen bir değerlendirme sürecidir. Kurumun iç ve dış paydaşlarının görüşlerinin de alındığı bir akran değerlendirme sürecidir.
 
Birimin değerlendirme ziyaretini gerçekleştirecek olan ekip üyelerinin üniversitenin kendi akademik personelinden oluşmasıyla Kurumsal Dış Değerlendirme Sürecinden farklılık arz etmektedir. Akran değerlendirmesinde ziyaret takımlarının üyelerini ilgili üniversite kendisi belirlemekte ve görevlendirmektedir. Oysa Dış Değerlendirme Sürecinde görev yapan ziyaret ekibi üyeleri Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından görevlendirilmektedir. Üyelerin üniversite dışından olması esastır.

Akran Değerlendirme Programında genel olarak aşağıdaki dört temel sorunun cevabını aramaya yönelik bir yaklaşım izlenir:
 
    • Birim ne yapmaya çalışıyor?  
    • Birim misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor?  
    • Birim misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor?  
    • Birim süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor?  
Bu içerik 21.03.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 18 kez okundu.